Chill-Can technologie, 7-Eleven test de allereerste zelf-koelende blikjes

7-Eleven, Inc. rolt twee baanbrekende lanceringen in één keer uit met de introductie van haar eigen Fizzics Sparkling Cold Brew Coffee in de eerste zelf-koelende blikjes. Gedurende de test, zijn de blikjes alleen nog te koop zijn bij een gelimiteerd aantal vestigingen in Amerika. Het herinnert ons aan ‘Hot Booster‘  waarover we in 2011 schreven, zij creëerden een zelf-opwarmend blikje voor hun soepen en warme chocolademelk.



Chill-Can technologie, gebruikt om Fizzics Sparkling Cold Brew Coffee te lanceren

7-Eleven brengt het eerste zelf-koelende blikje op de markt voor het lanceren van nieuwe Fizzics Sparkling Cold Brew Coffee. Gemaakt door The Joseph Company International Inc., wordt de innovatieve Chill-Can technologie gevuld met de Fizzics koffiedrank en getest in 15 7-Eleven-winkels rondom Los Angeles.

De koude koffie is druk bezig met een opmars en wat dat betreft speelt 7-Eleven met zijn Fizzics Sparkling Cold Brew Coffee-drank in op de laatste koffietrends. Het drankje is verkrijgbaar in drie smaken: Regular, French Vanilla en Caramel. Gemaakt met 100 procent Arabica bonen en alleen natuurlijke smaken, bevat elk 24,8 cl blikje van het bruisende brouwsel slechts 50 calorieën, 10 gram suiker en minder dan 80 mg. cafeïne.

De Chill-Can-containers worden bij kamertemperatuur verkocht en gekoeld als ze klaar zijn voor consumptie. Wanneer geactiveerd, gebruikt de gepatenteerde technologie teruggewonnen CO2, het proces koelt automatisch het blikje en de mousserende koffiedrank. Het zelf-koelende blikje is erkend door de Environmental Protection Agency (EPA), NASA en het Amerikaanse leger.

“Omdat de technologie van het zelf-koelende blikje zo baanbrekend is, wilden we hem introduceren met een innovatief drankje”, zegt Tim Cogil, 7-Eleven directeur van huismerken. “Sprankelende koffie-frisdranken voldoen aan alle criteria. Afgelopen zomer begonnen de eerste, exclusieve ingeblikte, koolzuurhoudende brouwsels te verschijnen in sommige coffeeshops. Fizzics is de eerste die op aanvraag kan worden gekoeld, wat een nieuw niveau van gemak biedt aan klanten die willen genieten van een gekoeld drankje, waar en wanneer dan ook.”

Het koelen van het blikje is eenvoudig

Plaats het blikje op een vlakke ondergrond, draai het ondersteboven en draai aan de basis om het koelen te activeren tot een constant sissend geluid hoorbaar is. Raak het blikje na activering niet aan  tot het gesis stopt. De warmte van je handen kan het koelproces remmen. Draai het blikje niet om  totdat het gesis stopt – dit is na ongeveer 75 – 90 seconden. Zodra het gesis stopt, zet je het blikje rechtop, open je het en geniet je van de koude koffie!

Al meer dan 60 jaar proberen bedrijven een gebruiksvriendelijke zelf-koelende blikje beschikbaar te maken voor het grote publiek. Na meer dan 25 jaar in ontwikkeling, patenteerde de Joseph Company de technologie achter ’s werelds eerste en enige chill on-demand blikje.

De gepatenteerde Chill-Can en de MicroCool-technologie van The Joseph Company International maakt gebruik van een ingebouwde warmtewisselaar in combinatie met teruggewonnen CO2 om zijn koeltechnologie te creëren. Het EPA-bekroonde proces maakt gebruik van CO2 dat wordt hergebruikt uit de atmosfeer. De Chill-Can is 100 procent recyclebaar en introduceert geen nieuwe CO2 in de atmosfeer.

Website: 7-eleven

Bron: horecatrends.com